تصاویری از نخستین حضور ناو هواپیمابر ایتالیا در بنادر پاکستان و برگزاری رزمایش دریایی منتشر شد. ناو هواپیمابر کاوور و کشتی جنگی آلپینو متعلق به نیروی دریایی ایتالیا روز گذشته (به وقت محلی) در بندر کراچی واقع در جنوب پاکستان لنگر انداخت.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۲ فروند کشتی جنگی از جمله ناو هواپیمابر ایتالیا در جریان اولین بازدید رسمی خود از پاکستان در بندر کراچی لنگر انداخت و رزمایش نظامی ۲ کشور نیز با تمرکز بر مقابله با تروریسم و تهدیدات در حوزه دریانوردی برگزار شد.‌

ناو هواپیمابر کاوور و کشتی جنگی آلپینو متعلق به نیروی دریایی ایتالیا روز گذشته (به وقت محلی) در بندر کراچی واقع در جنوب پاکستان لنگر انداخت.

در بیانیه امروز نیروی دریایی پاکستان آمده است: این‌ اولین بازدید ناو هواپیمابر ایتالیا از پاکستان است که در جریان آن رزمایش نظامی دو کشور با مانور کشتی های جنگی پاکستان و نیز جنگنده سری اف-۳۵ ایتالیا برگزار شد.

مقام های نیروی دریایی پاکستان و ایتالیا در حاشیه این سفر پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در آب‌های بین المللی، مقابله با تروریسم و تهدیدات دریانوردی گفت وگو کردند.

همچنین افزایش تعاملات در حوزه صنایع دفاعی نیز در دستور کار مقام های نظامی پاکستان و ایتالیا قرار گرفت. نمایشگاهی نیز در کشتی جنگی آلپینو ایتالیا برای معرفی توانمندی‌های دفاعی این کشور با حضور مقام های پاکستانی برگزار شد.

اوایل مرداد امسال نیروی دریایی پاکستان فرماندهی یگان عملیات مشترک موسوم به «سی‌اف‌تی ۱۵۰» (۱۵۰-CFT) در آب‌های بین‌المللی را برعهده گرفت که هدف آن ترویج امنیت دریانوردی و جلوگیری از تحرکات غیرقانونی عنوان شده است.

تصاویری از نخستین حضور ناو هواپیمابر ایتالیا در بنادر پاکستان و برگزاری رزمایش دریایی ببینید.

کد خبر 891004
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha